Porsche 1956 Porsche 356 A 'European' Cabriolet kabriolet































Dersom du bestemmer deg for å kjøpe utstyr til en lav pris, sørg for at du kommuniserer med den ekte selgeren. Finn ut så mye informasjon som mulig om eieren av utstyret. En måte å jukse på er å presentere deg selv som en ekte bedrift Ved mistanke, informer oss om dette for ekstra kontroll, via tilbakemeldingsskjemaet.
Før du bestemmer deg for å gjøre et kjøp, se nøye på flere salgstilbud for å forstå den gjennomsnittlige prisen på det valgte utstyret. Dersom prisen på tilbudet du liker er mye lavere enn lignende tilbud, tenk over saken. En betydelig prisforskjell kan indikere skjulte defekter eller et forsøk fra selgeren til å utføre ulovlige handlinger.
Ikke kjøp produkter der prisen er for ulik fra gjennomsnittsprisen for lignende utstyr.
Ikke gi samtykke til tvilsomme pantsettelser og forhåndsbetalte varer. Ved tvil, ikke vær redd for å oppklare detaljer, spørre om flere bilder og dokumenter for utstyret, og sjekk autentisiteten til dokumentene, still spørsmål.
Den mest vanlige typen svindel. Urimelige selgere kan be om et visst beløp i forhåndsbetaling for å «reservere» din rett til å kjøpe utstyret. På denne måten kan svindlere samle inn et stort beløp og forsvinne, og aldri ta kontakt igjen.
- Overføring av forskuddsbetaling til kortet
- Ikke utfør en forhåndsbetaling uten å ha dokumenter som bekrefter overføringen av pengene, dersom selgeren under prosessen virker tvilsom.
- Overføring til en forvaltningskonto
- En slik forespørsel er alarmerende, og mest sannsynlig kommuniserer du med en svindler.
- Overføring til en firmakonto med et lignede navn
- Vær varsom, svindlere kan utgi dem selv for å være anerkjente selskaper, ved å gjøre små endringer på navnet. Ikke overfør penger dersom selskapets navn er tvilsomt.
- Utskiftning av egne detaljer på fakturaen til et ekte selskap
- Bør du utfører overføringen, sjekk at de spesifiserte detaljene er riktige, og hvorvidt de faktisk hører til det spesifiserte selskapet.
Selgers kontakter















Chassis: 61063
Engine: 60582
location: 1
interior type: leather
Description
Coachwork by Reutter
Sold New to Famed German Racing Driver Petermax Muller
Restored by Award-Winning Marque Experts Meister Restorations from 2012 to 2014
Finished in Aquamarine Metallic over Red Leather
Accompanied by Owners Manual
Records
Copy of Kardex
Porsche Certificate of Authenticity
and Tool Kit
Extremely Rare 356 European Model Built Only in 1956
1,582 CC Air-Cooled Flat 4-Cylinder Engine
Twin Solex 40 PBIC Carburetors
60 BHP at 4,500 RPM
4-Speed Manual Transaxle
4-Wheel Hydraulic Drum Brakes
Front and Rear Independent Suspension with Torsion-Bars
At the end of 1955
Porsches US importer
Max Hoffman
proposed adding the name Continental to the 356 model designation
believing a prestigious
European-inspired name would boost sales. Porsche embraced the idea
equipping the final 356 Pre A models with a more luxurious configuration and distinctive Continental script
Production of the Continental lasted only from October 1954 to October 1955
ending when Ford
citing its trademark for Continental
demanded Porsche discontinue the name
By then
Karosserie Reutter had already produced pre-punched fenders for the Continental script. To utilize these
Porsche replaced Continental with European on updated 356 A T1 models built between October 1955 and January 1956
after which the designation was discontinued
This 1956 Porsche 356 A European Cabriolet was sold new to the holding company of Porsche works driver Petermax Muller in Hannover
Germany. A German motor sports pioneer
Muller built Volkswagen-based race cars
won the German 1100 cc sports car championship
and claimed 60 victories by 1951. In late 1951
he set endurance records in a 356 SL Gmund Coupe and competed in the Monte Carlo Rally and Liège-Rome-Liège race in 1952 and 1954
By 1979
this car was owned by Californian Laurence Huff
who is said to have placed it in long-term storage. In 2012
it was purchased by the current owner
who commissioned award-winning marque experts Rainer Cooney and Jerry Dascoli of Meister Restorations to perform a meticulous and correct restoration while preserving its originality
The 356 was fully disassembled and stripped to bare metal. Original body panels
marked with the final two digits of the chassis number
were repaired and repainted in Aquamarine Metallic. The interior was refurbished with new red leather upholstery and carpeting
while the instrumentation was rebuilt. Date-coded 15" steel wheels were refinished and fitted with new tires. A copy of the Porsches Kardex indicates this 356 originally left the factory with engine no. 55868
likely a typographical error
as no such engine was produced. The installed Type 616/1 1500 engine
no. 60582
was deemed correct for the model and rebuilt alongside the four-speed gearbox
Completed in 2014
the restored 356 earned three first-place ribbons at a subsequent Porsche Club of America North-East Region Concours dElegance. A rare piece of Porsche history
this 356 A European Cabriolet has been sparingly driven since restoration and comes with an owners manual
restoration records
copy of Kardex
Porsche COA
and tool kit. Only a small number of 356 A Europeanmodels were built
and fewer survive today
with just eight Cabriolets listed in the 356 European Registry
Provenance
Petermax Muller
Hannover
Germany (acquired new in 1956)
Laurence Huff
California (acquired circa 1979)
Last Owner (acquired from the above in 2012)
Sold 2022 for 434.000,00 USD
Alle Angaben ohne Gewähr
da im Zulauf!
ZUBEHÖRANGABEN OHNE GEWÄHR
Änderungen
Zwischenverkauf und Irrtümer vorbehalten!
classic vehicle
tuner
roadworthy